Artisanaal ijs voor kleine gelukjes

Tartiste betovert harten met heerlijke patisserie, gezellige peperkoekenhuisjes en verleidelijk ijs. Julie Westerlinck en Björn Van Den Berghe, het dynamische duo erachter, streven ernaar om momenten van vreugde te creëren. In 2012 namen Julie en Björn twee belangrijke beslissingen: trouwen en samen een zaak starten. Wat ooit begon als een samenwerking met toprestaurants en cateraars, groeide tijdens de pandemie uit tot een nauwere band met de particuliere markt. Het idee dat hun creaties altijd zorgen voor een glimlach op het gezicht, ofwel ‘kleine gelukjes’, motiveert hen elke dag om het beste van zichzelf te geven. Tijdens dit interview geeft Tartiste ons meer inzicht in hun verhaal.

Welke producten vliegen bij jullie de deur uit?

Julie: “Voor onze zakelijke klanten zijn onze op maat gemaakte desserts de absolute favoriet. Veel cateraars en traiteurs vinden het dessert vaak een uitdaging, en daar komen wij om de hoek kijken als hun externe rechterhand in de keuken. Het feit dat we desserts op maat kunnen maken, in plaats van klanten te laten kiezen uit een standaardlijst, wordt enorm gewaardeerd. We voelen ons vaak zelfs deel van hun team.

Voor onze particuliere klanten blijven onze ijsjes de grote hit. Vanille blijft hierbij verreweg de meest populaire smaak.”

Waarom gebruiken jullie blends?

Björn: “We streven ernaar om in al onze activiteiten zo efficiënt mogelijk te zijn, zonder concessies te doen aan kwaliteit. In de huidige arbeidsmarkt, waar loonkosten hoog zijn en het vinden van geschikt personeel een uitdaging kan zijn, is elke minuut kostbaar. Door blends te gebruiken, kunnen we sneller werken en vermijden we de kans op fouten tijdens het afwegen. Op deze manier kunnen we ook garanderen dat de kwaliteit consistent blijft, keer op keer.”

Bjorn Tartiste

Door blends te gebruiken, kunnen we sneller werken en vermijden we de kans op fouten tijdens het afwegen.

Björn Van Den Berghe - Tartiste

Waarom kiezen klanten voor jullie?

Björn: “Onze kwaliteit en service wordt enorm gewaardeerd. Voor de particuliere markt besteden we veel aandacht aan de training van onze ijskarchauffeurs, omdat zij immers het gezicht van ons bedrijf zijn. Esthetiek is voor ons van groot belang; alles moet kloppen, van het uiterlijk van de ijskarren tot de kleding van ons personeel en zelfs de bedrukking op de potjes en hoorntjes. Met onze handige app kunnen klanten onze ijskarren eenvoudig oproepen en reserveren via onze website.”

Julie: “En voor de B2B markt zijn we echt partners van onze klanten. Zo bieden we op maat gemaakte desserts aan, waardoor we een integraal onderdeel worden van hun team.”

Waarom hebben jullie voor Ranson gekozen als partner?

Julie: “Sinds onze oprichting werken we nauw samen met Ranson, en we kunnen altijd op hen rekenen als een betrouwbare partner. We delen dezelfde kernwaarden van kwaliteit en service, wat de basis vormt van onze samenwerking. Bovendien biedt Ranson een gestructureerde aanpak en dat zorgt voor een efficiënt bestelproces. Boris, onze contactpersoon bij Ranson, denkt actief met ons bedrijf mee en komt regelmatig met waardevolle ideeën en initiatieven. Ondanks dat Ranson een grote firma is, ervaren we een persoonlijk contact en voelen we ons geen nummer. We koesteren ook een langdurige relatie met onze vaste chauffeur, wat ons een gevoel van vertrouwdheid en verbondenheid geeft.”

0002 Achtergrond
0001 Generatief vullen
0000 Generatief vullen 2